Koenzym Q10

 

energyOdkrycie koenzymu Q10 uznano za jedno z największych osiągnięć naukowych XX wieku. Badania wykazały bowiem, że enzym ten nie tylko likwiduje wolne rodniki, dzięki czemu opóźnia proces starzenia się skóry, ale i działa prozdrowotnie: utrzymuje w dobrym stanie tętnice, znacznie przedłużając ich młodość oraz poprawia wydolność fizyczną organizmu. Wraz z upływem lat od ok. 25 r.ż ilość koenzymu Q10 w organizmie człowieka maleje, dlatego powinno się uzupełniać jego niedobory.

 

Funkcje:

  • zwiększa odporność
  • poprawia metabolizm mięśnia sercowego
  • zapobiega chorobie wieńcowej i chorobom serca
  • opóźnia proces starzenia się
  • potrzebny do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i komórek mózgu
  • podnosi poziom energii
  • jest stosowany w leczeniu chorób dziąseł
  • koenzym Q10 dodaje blasku cerze, sprawia, że staje się gładka, świeża, promienna
  • koenzym Q10 wpływa na przyśpieszenie metabolizmu
  • polepsz dotlenienie komórek
  • jest silnym przeciwutleniacze
  • chroni komórki przed działaniem wolnych rodników.

 

Niedobór:

  • badania wykazują, że niedobór Q10 może powodować nieprawidłowości w funkcjonowaniu serca i układu krążenia, nadciśnienie tętnicze
  • zaburzenia przemiany materii, regeneracji tkanek oraz układu odpornościowego
  • kłopoty z cholesterolem
  • może wpływać na spadek nastroju


Źródła w żywności:

Naturalnym i bogatym źródłem koenzymu są makrela, łosoś, sardynki. Dobrym źródłem kwasów omega-3 są też orzechy włoskie, nasiona lnu, soi czy rzepaku. Najbogatsze w ten związek jest surowe mięso, a zwłaszcza serce, nerki, wątroba i śledziona, to znaczy organy o największym zapotrzebowaniu energetycznym, i właśnie one są najbardziej wrażliwe na ubytek czy niedobór tego związku. Niewielkie ilości koenzymu są w świeżych owocach i warzywach. Przyjmowany jest on z pożywieniem, ale ulega zniszczeniu podczas gotowania i przetwarzania produktów. Ponieważ zaliczany jest do związków rozpuszczalnych w tłuszczach, tylko w ich obecności jest wchłaniany z przewodu pokarmowego. Koenzym wytwarza też ludzka wątroba.

 

Dzienne zapotrzebowanie na koenzym q10

ok. 30 mg Q10, a po tygodniu zwiększyć dawkę do 60mg
aby pokryć dzienne zapotrzebowanie organizmu na niezbędne kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3 wystarczy 100 g tłustej ryby morskiej (łososia , makreli tuńczyka), 1,5 łyżki oleju lnianego lub orzechowego i 3 kromki chleba żytniego

 

 

salmon

 

 

Suplementy zawierające koenzym Q10:

Coenzyme Q10 – 10 mg

Super Co Q10 Plus – 2o mg

Sublingual CoQ10 – 30 mg

Mega Protect 4 Life – 5 mg

 

 

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


Dodaj swój komentarz do tematu Koenzym Q10